• تلفن09109424658
  • آدرسآدرس: تهران، بزرگراه آیت الله سعیدی، شهرک صنعتی چهاردانگه، انتهای خیابان ۲۰، پلاک ۳۵
  • تلفن09109424658
  • آدرسآدرس: تهران، بزرگراه آیت الله سعیدی، شهرک صنعتی چهاردانگه، انتهای خیابان ۲۰، پلاک ۳۵

آبکاری کادمیوم چیست ؟

آبکاری کادمیوم

فلز كادميوم عنصری سفيد رنگ و شبیه به نقره‌ میباشد که سختي آن بالاتر از فلز قلع است . اين عنصر فلزی خاصیت چكش‌خواری بسیاری دارد و به همین دلیل به سادگی به شکل فويل يا سيم در مي‌آيد. آبکاری کادمیوم لایه ای محافظ بر روی سطح موردنظر ایجاد میکند که بسیار در برابر خوردگی مقاوم است ، زمانی كه به منظور حفاظت در برابر خوردگي از اين عنصر استفاده شود، فلز كادميوم به صورت خالص به كار مي‌رود و معمولاً رسوب و پوشش حاصل شده از این فلز به صورت نيمه براق  است.

 

بیشتر بدانید : آبکاری چیست ؟

 

کاربرد های آبکاری کادمیوم

در مكان هايي كه شرايط محيطي دريايي و حاره ای دارند( گرم و مرطوب ) ، این پوشش لایه ای از كلريد بازي بر روي سطح خود تشكيل مي‌دهد كه از خوردگي بيشتر جلوگيري بعمل مي آورد. به اين دليل است كه كادميوم به صورت گسترده به عنوان يك پوشش نهايي مقاوم به‌‌ ‌خوردگي در تجهيزات دريايي به ‌كار مي‌رود.

كادميوم تحت تاثير مواد قليايي ( بازي ) قرار نمي‌گيرد همچنین اختلاف پتانسيل شيميايي این فلز در مقایسه با آلومینیوم کمتر است ، از این رو در صنايع الكتريكي و هواپيمايي پوشش کادمیوم مورد استفاده قرار مي گيرد.

البته از پوشش کادمیوم به دليل سمي بودن آن نمي توان به عنوان پوشش بر روي قطعاتي كه در تماس با مواد غذايي و يا آب آشاميدني هستند، استفاده نمود.

 

درباره ما

شرکت دیار صنعت یک شرکت تخصصی تهیه و توزیع در صنایع آبکاری است. شرکت دیار صنعت با وجود سال ها فعالیت در زمینه فلزات و تجارب حاصل از آن، به شکل توانمند قادر است نیاز های کلیه مشتریان داخلی و بین‌المللی را در بالا ترین استاندارد کاری برآورده نماید و به شکل حرفه ای در پروژه های بلند مدت و کوتاه مدت نیاز مشتریان خود را برطرف سازد. برای ارتباط با ما کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.