• تلفن09109424658
  • آدرسآدرس: تهران، بزرگراه آیت الله سعیدی، شهرک صنعتی چهاردانگه، انتهای خیابان ۲۰، پلاک ۳۵
  • تلفن09109424658
  • آدرسآدرس: تهران، بزرگراه آیت الله سعیدی، شهرک صنعتی چهاردانگه، انتهای خیابان ۲۰، پلاک ۳۵

آبکاری کروماته سبز

آبکاری کروماته سبز

کروماته کردن فلزات و پوشش های فلزی به فرایندی اطلاق میشود که در طی آن عملیاتی شیمیایی و الکترو شیمیایی به وسیله اسید کرومیک ، کرومات و یا دی کرومات بر روی سطح مورد نظر انجام شده و پوششی محافظ در برابر خوردگی ، آسیب ها و زنگزدگی بر روی آن ایجاد شود.

در واقع کروماته کردن بعد از ایجاد پوشش گالوانیزه(در حدود 23 میکرون) انجام می شود هدف از این کار ایجاد مقاومت بیشتر می باشد. در فرایند استفاده از کروماته سبز معمولا رنگ قطعه معمولا زیتونی تیره تا سبزه تیره می شود.

موارد مصرف و کاربرد کروماته سبز :

در پوشش دهی فلزاتی نظیر روی یا قطعاتی با پوشش روی (گالوانیزه)، آلومینیوم، کادمیم، منیزیم، نقره و….

جهت انواع پوشش‌های روی حاصل از فرآیندهای سیانوری، اسیدی و قلیایی عاری از سیانور

بیشتر بخوانید : آبکاری کروماته زرد

ویژگی کروماته سبز چیست؟

  • مقاومت سایشی

با خشک‌کردن قطعه‌ بعد از عملیات کروماته کردن، با استفاده از انواع کروماته می توان مقاومت سایشی را افزایش داد.

  • رسانایی

خاصیت رسانایی مناسب یکی از ویژگی‌های پوشش‌های کروماته می‌باشد. امروزه در صنایع الکترونیکی، قطعاتی که باید در تماس الکتریکی باشند را با پوشش کروماته کاور می‌کنند. باید این نکته را عنوان کرد که کروماته سبز بیشترین حالت مقاومت الکتریکی را از خود نشان می دهد.

  • جلوگیری از خوردگی

پوشش ها به خصوص در حفاظت از فلز در برابر اکسیداسیون مفید هستند. با پوشش تبدیلی کرومات فوق‌العاده خوب می‌توانید از مقاومت در برابر خوردگی جلوگیری کنید.

البته بستگی به فلز پایه مورد استفاده و ضخامت پوشش نیز دارد. درجه حفاظت به طور معمول متناسب با ضخامت پوشش است. از این رو، پوشش نازک روشن، حداقل حفاظت در برابر خوردگی را ارائه می‌دهد. پوشش کروماته سبز زیتونی بالاترین حد از مقاومت در برابر خوردگی را دارد.

  • مقاومت در برابر حرارت

در دمای بالا پوشش کرومات می‌تواند ارزش محافظتی خود را به طور چشمگیری از دست بدهد. به دو دلیل یکی حل‌شدن کروم شش ظرفیتی و دوم کاهش و ترک خوردگی پوشش می‌باشد که باعث می‌شود، ارزش حفاظتی کروماته کاهش یابد. البته مقاومت در برابر حرارت در بسیاری از کرومات ها را می‌توان با فرآیندی خاص بهبود داد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.